Türkiye Noterler Birliği Bilgi İşlem Müdürlüğünden duyuru.
Defter Onay İşlemleri ve Yeni Dönem Çalışmaları hk
Noterlikler tarafından yapılmakta olan defter/belge onay işlemleri 406 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği gereği 01.04.2011 tarihinden itibaren elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı'na bildirilmektedir.
Defter onay işlemlerinin yoğunluğunun Aralık ayında olduğu ve iş kaynağını ise muhasebecilerin daha önceden hazırlamış olduğu listelerin oluşturduğu bilinmektedir. Aralık ayında yaşanmakta olan yoğunluğun hatasız, hızlı ve eksiksiz tamamlanabilmesi için, muhasebecilerin daha önce kağıt ortamında noterliklere getirdiği defter onay listelerini, bilgisayar ortamında girmeleri için gerekli çalışmalar tamamlanmıştır.
Defter Onay listelerinin muhasebeciler tarafından bilgisayar ortamında oluşturulabilmesi için uygulama yazılımı, 'Muhasebeci Defter Bilgi Girişi' bölümünde TNB Online web sayfası üzerinde hazırlanmış, 26.10.2011 tarihinde Bilişim Komisyonu noterliklerine pilot uygulamaya açılmıştır.
Bu uygulamada muhasebeciler bir kereye mahsus noterliklerden "Kullanıcı Adı" ve "Şifre" alacaklardır. Burada bahsi geçen "Kullanıcı Adı" ya tüzel kişilik vergi numarası ya da muhasebecinin (gerçek kişi) TC Kimlik Numarası olacaktır. Kullanıcı adı ve şifre verme yazılımı hazırlanmış olup, 10.11.2011 tarihinde Noterlerin ve yetkilendirecekleri Noter personelinin kullanımına açılacaktır.
Muhasebeciler almış oldukları "Kullanıcı Adı" ve "Şifre" ile TNB Online Web sayfalarında 10.11.2011 tarihinde yayınlanacak olan 'Muhasebeci Defter Bilgi Girişi' ekranından sisteme giriş yapacaklardır.
Bu bölümde defter listelerini hazırlayabilecek, meşruhat ve liste dökümlerini alabileceklerdir. Hazırlamış oldukları defter listelerinin onaylanması için defter liste numaraları ile istedikleri noterliğe giderek işlemlerini hızlı, eksiksiz tamamlayabileceklerdir. Noterlik, muhasebeci tarafından kendisine getirilecek olan defter liste numarası ile Vezne tahakkuk bölümünde bulunan "İşlemler" - "Toplu Defter Sorgulama" menü seçeneğinden toplu makbuz kesimi yapabilecektir. Muhasebeciler hazırladıkları defter listelerini gelecek yıllarda da bilgileri güncelleyerek isterlerse kullanabileceklerdir.
Muhasebeci Defter Bilgi Girişi ve Sisteme Muhasebeci Kaydı (Muhasebecilere yetki ve şifre verilme işlemleri) sayfaları için hazırlanan Kullanım Kılavuzu da 10.11.2011 tarihinden önce TNB Online sayfalarında yayınlanacaktır.
Aralık ayında yapılacak defter onay işlemlerinde sorun yaşanmaması için sistemin açılacağı 10.11.2011 tarihinden itibaren her noterliğin, kendi çalıştığı muhasebecilere bilgi vererek sisteme tanıtması ve defter listelerini elektronik ortamda girmeleri hususunda bilgi vermeleri gerekmektedir.
Bilgi İşlem Müdürlüğü bünyesinde sürdürülen yeni dönem bilgi sistemleri dönüşüm çalışmaları planlı bir şekilde sürdürülmektedir. Bu çalışmalar, yeni uygulama yazılımlarının hazırlanması, iş sürekliliği için gerekli ağ altyapısının kurulması, yardım masasının yeniden yapılandırılması ve bilgi güvenliği altyapısının kurulması başlıkları altında devam etmektedir. Bunların dışında mevcut çalışan yazılımların desteği de sürdürülmektedir.
Yeni dönem Noterlik uygulama yazılımlarının gerçekleştirme çalışmaları uluslararası yazılım geliştirme standartlarına (CMMI) uygun yürütülmektedir. Standartlara uyumluluk için gerekli altyapılar kurulmuş olup bu konuda çalışacak olan teknik personelin eğitimleri tamamlanarak yazılım geliştirme işlemleri başlatılmıştır.
5000'den fazla kullanıcısı olan yazılımların internet hattı olmadan da çalışabileceği tarzda bir altyapı hazırlanmaktadır.
Yapılan planlama ve sürdürülen çalışmalar ışığında, planlanan çalışmalar dışında devreye girebilecek ve acil olabilecek yeni işler olmadığı takdirde projenin tamamlanıp yeni dönem yazılımlarının 2012 yılı Mart/Nisan ayları içinde açılması öngörülmektedir.
Yeni dönem çalışmaları sürdürülürken yasal zorunluluk nedeniyle hazırlanması gereken Mirasçılık Belgesi uygulama yazılımı 01/10/2011 tarihinde hizmete açılmıştır. Kurumlar arası iş yapma modelinin bir örneği olan bu uygulama yeni dönemde belirlenen uluslar arası yazılım geliştirme standartlarına göre hazırlanmıştır. Bu tür uygulamaların Klasik uygulama geliştirme yöntemleri ile gerçekleştirilmesi çok zordur.Sistem, Nüfus ve Vatandaşlık işlerinden aldığı bilgiler ile başvuru sahibinin ve miras bırakanın akrabalık ilişkilerini incelemekte, ortaya çıkan soy bağı üzerine, önceden belirlenmiş olan iş kurallarını uygulayarak mirasçıları ve miras dağılım paylarını hesaplamaktadır.
Yeni dönemde daha sağlıklı, yeni teknolojilere dayanan, işlerimizi daha verimli yapabileceğimiz nitelikli bilişim çalışmalarında başarılı olmak ve kurumumuzu daha ileriye götürecek projeler yapabilmek dileğiyle.
Saygılarımızla.
Bilgi İşlem Müdürlüğü
http://www.burhaneray.com/guncel_detay.asp?id=1403