8.13. BAĞIMSIZ DENETİM DESTEĞİ
8.13.1. Destek Unsurları
(1) İşletmelerin, Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından bağımsız denetimle yetkilendirilen kuruluşlardan aldıkları bağımsız denetim hizmeti giderlerine bağımsız denetim raporunun olumlu ya da şartlı görüş içermesi durumunda destek verilir. Konaklama, ulaşım ve iaşe giderleri destek kapsamı dışındadır.
(2) Program süresince desteğin üst limiti 10.000 (on bin) TL’dir.
8.13.2. Destek Başvurusu, Değerlendirme ve Onay
(1) Destekten yararlanmak isteyen işletme ekte yer alan Bağımsız Denetim Desteği Başvuru Formu ve Tablo 2’de belirtilen belgeler ile ilgili Hizmet Merkezine başvuru yapar.
(2) Hizmet Merkezi başvuru sonucunu işletmeye yazı ile bildirir.
8.13.3. Ödeme
(1) İşletme, uygun bulunan başvuruya ilişkin hizmet alımını gerçekleştirerek ekte yer alan Bağımsız Denetim Desteği Ödeme Talep Formu ve Tablo 2’de belirtilen belgeleri Hizmet Merkezine sunar.
(2) Hizmet Merkezi, söz konusu belgeleri inceleyerek Destek Ödeme Oluru hazırlar. Destek Ödeme Oluru, işletmeden sorumlu personel tarafından hazırlanarak Hizmet Merkezi Müdürünün oluruna sunulur.
(3) Destek ödemeleri, KOSGEB Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesinde belirtilen ödeme belgeleri ile birlikte Ödeme Emri Belgesinin eki olarak, ön mali kontrole tabi tutulanlar Strateji Geliştirme ve Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı İç Kontrol Müdürlüğüne, tabi tutulmayanlar ise ilgili Muhasebe Müdürlüklerine gönderilir. İlgili Muhasebe Müdürlüğü tarafından işletmenin banka hesabına destek ödemesi aktarılır.
(4) İlgili mevzuatında belirtilen limitlerin üzerinde vergi ve/veya SGK borcu bulunan işletmenin destek ödemesi yapılmaz. Ancak işletme tarafından mahsup dilekçesi verilmesi halinde, söz konusu borç destek tutarından mahsup edilerek ilgili kurum/kuruluşun banka hesabına, varsa kalan tutar işletmenin banka hesabına destek ödemesi olarak aktarılır.
BAĞIMSIZ DENETİM DESTEĞİ BAŞVURU FORMU
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERİ
GELİŞTİRME VE DESTEKLEME İDARESİ BAŞKANLIĞI
.....................MÜDÜRLÜĞÜNE
KOSGEB Genel Destek Programı kapsamında yer alan Bağımsız Denetim Desteği’ne ilişkin belge ekte sunulmaktadır. Başvurumuzun değerlendirilerek bu destekten yararlanmamız hususunda gereğini arz ederim.
İşletme Yetkilisi Adı Soyadı
……./…../20…
……./…../20…
Kaşe, İmza
İşletmenin Adı | |
Adresi | |
Yetkili Kişi | |
Telefon No / Faks No | |
Vergi Dairesi – Vergi No TC Kimlik No (Şahıs İşletmeleri İçin) | |
Bağımsız Denetim Hizmetini Veren Kurum/Kuruluş | |
Bağımsız Denetim Hizmet Ücreti (Tahmini) KDV Hariç (TL) |
Ek: Bağımsız denetim hizmeti alınan kuruluşun SPK web sayfasından alınmış Yetkili kuruluşlar listesinde yer aldığına ilişkin internet çıktısı,
BAĞIMSIZ DENETİM DESTEĞİ ÖDEME TALEP FORMU
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERİ
GELİŞTİRME VE DESTEKLEME İDARESİ BAŞKANLIĞI
..................... MÜDÜRLÜĞÜNE
Müdürlüğünüzün ……./…../20… tarih ve …………… sayılı yazısı ile uygun bulunan Bağımsız DenetimDesteğine ilişkin hizmet alımı ve kesin kabulü işlemleri tamamlanmış olup, ödemeye esas belgeleri yazımız ekindedir.
Destek ödemesinin aşağıda belirtilen banka hesabımıza yapılması için gereğini arz ederiz.
İşletme Yetkilisi Adı Soyadı
İmza, Kaşe
.../..../20..
İmza, Kaşe
.../..../20..
İşletmenin Adı | |
Vergi No | |
Banka Adı | |
Şube Adı ve Kodu | |
IBAN No |
EKLER:
- İşletme adına düzenlenmiş fatura / fatura yerine geçen belge,
- İşletme tarafından fatura tutarının tamamının ödendiğini gösterir banka dekontu,
- Destek kapsamında alınan ve olumlu ya da şartlı görüş içeren bağımsız denetim raporu,
- İşletmenin SGK Borcu Yoktur Yazısı,
- İşletmenin Vergi Borcu Yoktur Yazısı (Hizmet Merkezi Müdürlüğü tarafından sağlanacaktır),
- Mahsup Dilekçesi (SGK ve/veya Vergi Borcu bulunması halinde)
twitter.com/vergivekanunlar
http://vergivekanunlar.blogspot.com/