Bazı giyim ve tekstil ürünlerinde ithalata gelen ek vergiyi ve artan maliyetleri kış sezonuna yansıtmayan perakendeci, şubatta açılması planlanan yeni sezonla zam düğmesine basacak. İlkbahar-yaz sezonunda fiyatların yüzde 10-30 arası artacağı dile getiriliyor
Hazır giyimde yeni sezonu en az yüzde 10 zamla karşılayacağız. Bir süredir maliyet artışına dikkat çeken perakendeciler, şubat ayının sonunda vitrinlere çıkması beklenen ilkbahar-yaz sezonu koleksiyonlarında bu artışı fiyatlara yansıtmaya hazırlanıyor.
.
İpekyol, Machka ve Twist markalarının sahibi Ayaydın-Miroglio Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, özellikle, tekstil ve hazır giyim ürünlerine gelen yüzde 3-30 arası ek gümrük vergisine dikkat çekerek, “Pamuk ve yün gibi hammaddelerde yıl boyunca yükselen fiyatları birlikte takip ettik. Ek vergiler ile kira giderimizi ve ithalatımızı doğrudan etkileyen yüzde 30-35’e varan kur farkı da bizi zamma itiyor. Bu oran ortalama yüzde 30’u bulur ve şubatla birlikte yeni sezona yansır” diyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz da 2012’de hazır giyimcinin maliyetinin yüzde 20 civarında artmasını beklediğini ifade ederek, “Ancak piyasa şartları bu kadar rahat zam yapmaya müsait değil. O nedenle, markaların tüm artışı yansıtmayacağını, bir kısmını kendi içinde çözümleyeceğini düşünüyorum. Yine de, şubatta, yeni sezonla birlikte, tüketiciye yansıyan fiyatlarda en az yüzde 10 artış olacaktır” görüşünü yansıtıyor. Damat, Tween ve ADV markalarının sahibi Orka Group Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise “Maliyette yüzde 10-15 artış olsa bile, net olarak söylüyorum, biz zam yapmayacağız” diyor. Uzakdoğu’dan ithal ürün kullanmadıklarına dikkat çeken Orakçıoğlu, buradan ithalat yapan markaların fiyat yükseltmek durumunda kalacağını belirtiyor.
.
Zamla karşılanacak yeni sezonun ardından, tüketicinin ilacı, indirimli ve kampanyalı alışveriş şenliği Shopping Fest olacak gibi görünüyor. Etkinliğin, bu yıl, 9-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenmesi planlanıyor.
YILMAZ YILMAZ BMD Başkanı
‘İŞLETMELER BAŞKA TÜRLÜ YAŞAYAMAZ’
“Hazır giyimde ÜFE, TÜFE oranlarına baktığınızda, maliyet artışının tüketici fiyatlarına tam olarak yansımadığını görüyorsunuz. Şirketler, hızlı büyüdükleri için, maliyet artışını genel giderlerde tasarruf ederek bir miktar kontrol edebiliyor. Bu verimlilik marjları düşürmede kullanılıyor. Ancak, artık bir miktar zam kaçınılmaz. İşletmeler başka türlü yaşayamaz.”
YALÇIN AYAYDIN Ayaydın-Miroglio Group Başkanı
‘YILIN BAŞINDAN SONUNU GÖRMELİYİZ’
“Kış sezonunda, olumsuzlukları bir şekilde kendi içimizde çözdük; fiyata yansıtmadık. Ama yeni sezonda bu çok zor. Yalnızca pamuğu ele alalım: Türkiye’de ürün az olduğu için geçen yıl fiyatına yüzde 100 zam geldi. Artık bunun tamamını sübvanse edemeyiz. Herkes hesap etmek zorunda. Yılın başından, sonunu da görmemiz lazım.”
GAZETE HABERTÜRK / Menekşe ATASELİM
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/701908-ek-vergi-zammi-subatta