Ücret davası
TAKVİM
BDDK'nın ücret düzenlemesi yargıya taşınıyor. Tüketici Sorunları Derneği açıkladı: Başta tahsis ücreti olmak üzere tüketici aleyhine olan maddeler için dava açacağız.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) banka ücretleri düzenlemesi yargıya taşınıyor. Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, BDDK'nın 3 Ekim'de yayımlanan yönetmeliğine göre, kredi kullananlardan alınan bedellere 'tahsis ücreti' denildiğini belirterek, bu ücretin, kullandırılan kredi anaparasının binde 5'ini geçemeyecek şekilde yasal hale getirildiğini dile getirdi.
DOSYA MASRAFININ ADI DEĞİŞTİ
Kurumun, dosya masrafının adını değiştirip tahsis ücreti yaptığını anlatan Ağaoğlu, "Yani bankaların aldığı dosya masrafı mutasyona uğrayarak biraz da yasal haliyle 'kredi tahsis ücreti' oldu" dedi. Ağaoğlu, yönetmeliğin tüketiciyi korumaktan uzak kaldığını savunarak, şöyle konuştu: "BDDK'nın yeni düzenlemesindeki tahsis ücreti başta olmak üzere tüketici aleyhine olan maddelerle ilgili yürütmenin durdurulması ve iptali için Danıştay'da dava açacağız."
BU MASRAFLARA İZİN VERİLDİ
BDDK, yaptığı düzenlemede, şu ücretlere dokunmadı: "Kredi tahsis ücreti, kredi ekspertiz ücreti, rehin tesis ücreti, hesap işletim ücreti, para çekme ücreti, EFT ücreti, havale ücreti, swift ücreti, kart aidatı, ek kart aidatı, kart yenileme ücreti, nakit avans çekim ücreti, kiralık kasa ücreti, kampanyalı ürün ücreti, fatura ödeme ücreti, arşiv ücreti, onaya bağlı bildirim ücreti, ATM para çekme ücreti, kamuya yapılan ödemeler, üçüncü kişilere yapılan ödemeler."
HAKEM HEYETİNE GİDİN
Aydın Ağaoğlu, yönetmeliğe göre tahsis ücretinin 3 Ekim'den bu yana alınabildiğine dikkati çekerek, şöyle konuştu: "3 Ekim'den önce varsa alınan tahsis ücreti, dosya masrafı gibi ücretler, tüketici hakem heyetlerine başvurularak alınabilir. Hakem heyetleri de isim değişikliğini ve tarihi göz önünde bulundurup karar vermelidir." TAKVİM