Tüketiciler Birliği, fiyatı en fazla yükselen ürünlerin karpuz ve dana kıyma olduğunu söyledi.
Tüketiciler Birliği'nin İstanbul ve Konya Şubesi'nin birlikte yaptığı çalışmayla, Ramazan'da fiyatı en fazla yükselen ürünlerin karpuz ve dana kıyma olduğu açıklandı.
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Şubesi Başkanı
Mustafa Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul şubesiyle
birlikte yaptıkları çalışmayla, Ramazan öncesi bir çok ürünün fiyatını not ederek Ramazan ayı fiyatlarıyla karşılaştırdıklarını belirtti.
RAMAZAN FIRSATÇILARI
Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılda Ramazan
fırsatçılarının boş durmadığını ifade eden Dinç, yüksek rekolte
beklentisi sonucu 'ucuz tüketilecek' müjdesi verilen sebze-meyvedeki
fiyat artışlarının dikkat çekici olduğunu bildirdi.
Sebze ve meyvede yüzde 100'e varan fiyat artışlarının görüldüğüne dikkati çeken Dinç, şunları kaydetti:
''Sebze ve meyvede keyfi fiyat artışları görüyoruz. Bu keyfi fiyat artışlarında herhangi bir rekolte düşüklüğünün etkisi yok. Ramazan öncesi 30 kuruş olan karpuz
bugün 1 lira. Yine 1 lira olan taze fasulyenin kilosu Ramazanla
birlikte 2-2,5 liraya, 1,5 lira olan şeftali 3 liraya, domates 50
kuruştan 1 liraya kadar çıktı. Ramazan
öncesi 2 liradan satılan vişne bugün 4 lira. Bu ürünlerden sadece
domateste hastalık nedeniyle bir rekolte düşüklüğü var. Ancak diğer
ürünlerdeki artışın keyfi olduğu ortada. Komisyoncular fiyatları ciddi
bir şekilde maniple ediyor. Fiyatları dengeleyen yerli üretici
pazarlarda yerini alamadığı takdirde fiyatlar komisyoncuların insafına
kalıyor.''
Belediyelerin yürürlükte olan hal yasasını uygulama konusunda
pazarcılar odasından çekindiğini öne süren Dinç, semt pazarlarının yüzde
20'sinin yerli üreticiye tahsis edilmesi gerektiğini söyledi.
ET FİYATLARINDA YÜZDE 30 ARTIŞ
Kırmızı ette yüzde 30'luk bir fiyat artışının yaşandığını anlatan Dinç, Ramazan öncesi 16 lira olan dana kıymanın 22 liraya kadar yükseldiğini açıkladı.
Ramazan ayında et ürünlerine olan talebin artmasının da fiyatlar
üzerinde etkili olduğuna değinen Dinç, fırsatçıların bu durumu
değerlendirdiklerini ifade etti. Dinç, Türkiye'de et piyasasına yaklaşık
250 üreticinin hakim olmasının da et fiyatlarının kolayca
yönlendirilmesine ortam sağladığını ileri sürdü.
Dinç, süt ürünleri, çay, şeker, bakliyat, kuru gıda, yumurta gibi
ambalajlı ve markalı ürünlerde fiyat artışı yaşanmamasının sevindirici
olduğunu sözlerine ekledi
http://www.ensonhaber.com/ramazanin-zam-sampiyonlari-2011-08-11.html