Tarih: 22.03.2012
Bilindiği üzere Sanayi Sicil belgesi sahibi imalatçılar üretimlerini gerçekleştirirken ÖTV kanununa ekli (I) sayılı listenin B cetvelinde yer alan ürünleri de kullanmaktadırlar. Bu ürünler; ithal ederek, ithalatçı tedarikçi firmadan veya imalatçılardan alım yapılarak elde edilmektedir. 21 seri no.lu ÖTV Genel tebliğinin 3. bölümünde yapılan yeni düzenlemeyle İthalatçılar, (EK:22) ve (EK:23) "Bilgi Formu"nda azami miktarla sınırlı olmak kaydıyla, (I) Sayılı Listedeki Mallar İçin Gümrükte Alınacak Teminatta da % 5’lik indirimden yararlanabileceklerdir.
Mükellefler (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malların kanunun 8/1 inci maddesi uyarınca tecil-terkin uygulamalarına göre söz konusu üretimi yaparken ortaya çıkan ürünün (I) sayılı liste de yer almaması halinde Tecil-Terkin uygulamasından yararlanılabilecektir. İndirimli teminattan yararlanmak için Vergi Daireleri tarafından son iki yılda ki kullanım miktarları baz alınarak düzenlenen (EK:22) Bilgi Formu imalatçıya verilecektir.
21 seri no.lu ÖTV Genel tebliği ile 2002/4930 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4 üncü maddesi kapsamında (I) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan malların, aynı cetveldeki malların imalinde kullanılmak üzere tesliminde imal edilen ürünün tabi olduğu ÖTV tutarı uygulanacaktır. Bu teslimlerle ilgili de Vergi Daireleri tarafından son iki yılda ki kullanım miktarları baz alınarak (EK:23) Bilgi Formu düzenlenmesi halinde indirimli teminat uygulanabilecektir. İndirimli teminat tecil edilmesi öngörülen kısmın 12 aylık gecikme faizi ile artırılmış tutarının %5’dir.
Eğer indirimli teminat söz konusu değilse tecil edilmesi öngörülen kısmı; bu tutar ile 12 aylık gecikme faizi tutarı toplamı kadar teminat verilecektir. Tecil edilen tutar söz konusu malların 12 ay içinde üretimde kullanımının gerçekleşmesi halinde de terkin edilecektir.
(I) sayılı listenin (B) cetvelindeki yer alan petrol türevi ürünlerle ilgili olarak Bakanlar kurulu kararı ile ÖTV tutarları ve Tecil oranları açıklanmış olup Tecil oranları G.T.İ.P. numaralarına göre %71,50, %99,25 ,%98, %76,75’dir. (2010/668 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı)
Örnek: XYZ A.Ş. 117.000 KG Yağı I sayılı liste dışındaki malların imalatında kullanmak üzere 2011 yılında ÖTV mükellefi ABC A.Ş.’den satın almıştır. Tecil-Terkin kapsamında verilecek teminat tutarı aşağıdaki şekilde hesaplanacaktır:
.
Satışı Yapılan mal (l) Sayılı Listenin B Cetvelinde yer alan ve G.T.İ.P. 271019990098 olan Yağlama Yağı | |||||
(l) Sayılı Listede yer almayan mal üretiminde kullanılacak (ÖTV kanunu 8/1 göre Tecil Terkin) | |||||
Alış Miktarı | 117.500,00 | KG. | Tecil ÖTV'si | 88.717,20 | TL |
ÖTV Tutarı (1 KG için) | 1,056 | TL | %16,80 Gecikme Faizi (12 Aylık) | 14.904,49 | TL |
Hesaplanan ÖTV | 124.080,00 | TL | (EK: 22) Bilgi Formundaki miktar | 120.000,00 | KG. |
Tecil Oranı | 0,715 | Ek 22 deki miktar yıllık alımdan Fazla (Yıllık alım) | 117.500,00 | KG. | |
Tecil Tutarı | 88.717,20 | TL | Yıllık Alımların tamamına ilgili indirim uygulanır | ||
Ödenecek ÖTV | 35.362,80 | TL | Gecikme faizi ile artırılmış tecil ÖTV | 103.621,69 | TL |
%5 lik İndirimi Teminat | 5.181,08 | TL | |||
Son iki yılda alım yoksa ve Ek: 22 düzenlenmemiş ise Tecil ÖTV nin 12 aylık gecikme | |||||
Faizi kadar artırılmış tutar kadar teminat alınır. (1 nolu ÖTV Genel Tebliği 9/1-b) | 103.621,69 | TL | |||
Ek: 22 deki Miktar 100.000 KG olsaydı İndirimli Teminat 117.500 KG’ın 100.000 KG kısmına uygulanacaktı. |
.
Tecil edilen bu indirimlerden yararlanmak için mükelleflerin ilgili kanun ve tebliğlerde belirlenen görevleri yerine getirmeleri gerekmektedir. 33. Seri nolu SMMM ve YMM genel tebliği çerçevesinde hazırlanan YMM onaylı ÖTV Üretim Tasdik Raporunun, hesap dönemini izleyen mart ayının sonuna kadar imalatçıya mal satan tedarikçinin veya doğrudan kendisi ithal eden imalatçının vergi dairesine tevsik etmesi gerekmektedir. 21.09.2011 tarih ve 28061 tarihli resmi gazetede yayınlanan 21 seri no.lu ÖTV. Genel Tebliği ve 05.01.2012 tarihli 16 no.lu ÖTV sirkülerinde Tecil-Terkin uygulamaları ile ilgili yenilikler yapılmıştır. En önemli yenilik üretimde kullanılan ve üretim sonucu ortaya çıkan malların G.T.İ.P. numaralarının Gümrük ve Muhafaza Başmüdürlüklerine başvurmak suretiyle temin edilmesidir. Fakat uygulamada mükellefler tarafından Gümrük ve Ticaret Müdürlüğü tarafından talep edilen G.T.İ.P. numaraları hakkındaki bilgilerin karşılanamayacağı ve ilgili Vergi Dairelerine yönlendirilmesiyle ilgili cevap aldıkları görülmüştür. Nihayetinde Mükellefler Vergi Dairelerinden alacakları görüş doğrultusunda, hazırlayacakları YMM tasdik raporlarında bu bilgilere yer verilmesi gerekecektir. Son değişiklikleri de içeren ilgili mevzuat ve düzenlemeler ana hatları aşağıdaki gibidir:
Tecil –Terkin uygulamaları başlıklar altında aşağıdaki şekilde ÖTV. Kanununun 8. Maddesinde açıklanmıştır:
“1. Bu Kanuna ekli (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malların; (I) sayılı listeye dahil olmayan malların imalinde kullanılmak üzere (5335 sayılı Kanunun 28/j maddesiyle değiştirilen ibare Yürürlük; 27.4.2005) mükellefler(4) tarafından tesliminde tarh ve tahakkuk ettirilen özel tüketim vergisinin Bakanlar Kurulu tarafından belirlenecek kısmı, teminat alınmak suretiyle tecil olunur. Söz konusu malların tecil tarihini takip eden aybaşından itibaren oniki ay içinde (I) sayılı listeye dahil olmayan malların imalinde kullanılması halinde tecil olunan vergi terkin edilir.
2. İhraç edilmek şartıyla ihracatçılara teslim edilen mallara ait özel tüketim vergisi, mükelleflerce ihracatçılardan tahsil edilmemesi şartıyla, bu mükelleflerin talebi üzerine vergi dairesince tarh ve tahakkuk ettirilerek tecil olunur. Söz konusu malların ihracatçıya teslim tarihini takip eden aybaşından itibaren üç ay içinde ihraç edilmesi halinde tecil edilen vergi terkin olunur.
3. (III) sayılı listede yer alan malların tamamının ya da bir kısmının tesliminde veya ithalinde tahakkuk eden vergiyi, teminat alınmak suretiyle, bu malların tüketiciye teslimine kadar (bu safha dahil) tecil ettirmeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.”
Kanunun 8/1 maddesi kapsamında yapılacak Tecil Terkin uygulamalarına istinaden 33 sayılı SMMM ve YMM Kanunu Genel Tebliğinde Üretim Tasdik Raporu ile ilgili aşağıdaki açıklamalar yapılmıştır buna göre;
“4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu(4)' nun 8 inci maddesinin 1 inci fıkrası hükmüne göre, Kanuna ekli (I) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan solvent türevlerinin, (I) sayılı listede yeralan mallar dışındaki malların imalinde kullanılmak üzere tesliminde tarh ve tahakkuk ettirilen vergiden Bakanlar Kurulu tarafından tespit edilecek kısmı tecil edilecek, 12 ay içinde bu kullanımın gerçekleşmesi halinde de terkin edilecektir. Böylece, bu malların sanayide kullanımında ek bir vergi yükü yaratılmaması amaçlanmaktadır. Maliye Bakanlığı'na tanınan ve yukarıda belirtilen yetkilere dayanılarak, solvent türevlerinin 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu' nun 8 inci maddesinin 1 inci fıkrası kapsamında teslimine ilişkin tecil-terkin uygulaması ile bu uygulama çerçevesinde indirimli teminat imkanından yararlanılması, yeminli mali müşavirler tarafından düzenlenecek "Üretim Tasdik Raporu" ibraz edilmesi şartına bağlanmış olup konuya ilişkin usul ve esaslar bu Tebliğ ile belirlenmiştir. Yeminli mali müşavirler, yaptıkları tasdikin doğru olmaması halinde ziyaa uğratılan vergilerden ve kesilecek cezalardan mükellefle birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar.”
Düzenlenecek Üretim Tasdik Raporlarında asgari aşağıdaki bilgilere yer verileceği sözkonusu 33. Sayılı Tebliğ ekinde açıklanmıştır.
“RAPORUN İÇERİĞİ"
I - GENEL BİLGİLER
Bu bölümde en az aşağıdaki bilgiler yer alacaktır.
- Özel tüketim vergisi mükellefi olan satıcı ile ondan solvent türleri alan imalatçının (imalatçının solvent türevinin ithalatçısı olmasıhalinde sadece imalatçının) ticaret sicil saydı ve numarası, iştigal konusu (Mükelleflerin sahte veya muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge düzenlediği veya kullandığı yönünde haklarında rapor veya tespit bulunması halinde bu hususlarla ilgili bilgilere de yer verilecektir.),
- İmalatçı tüzel kişilik ise kanuni temsilcileri ve ortaklarının ad-soyadı (ünvanı), işyeri ve ikAmetgâh adresleri ile bağlı bulundukları vergi dairesi ve hesap numarası (Ortak sayısının 10'dan fazla olması halinde sadece hisse nispetleri % 5 ve daha fazla olan ortaklar yazılacaktır.);
- Kayıtlı oldukları mesleki kuruluşlar,
- Raporun ilgili olduğu dönemde imalatçı işletmede fiili olarak çalıştırılan işçi sayısı ve bunların çalıştıkları süreler,
- İmalatçının sanayi sicil belgesi, kapasite raporu ve makine parkı hakkında bilgiler,
- İmalatçının son hesap dönemine ilişkin bilanço örneği,
- Gerekli görülen diğer hususlar.
II - USUL İNCELEMELERİ:
Bu bölümde en az aşağıdaki bilgilere yer verilecektir.
- Yasal defterlerin tasdikine ilişkin bilgiler,
- Defter kayıtlarının kayıt nizamına, muhasebe ilkelerine uygun olup olmadığı,
- Beyannamelerin zamanında verilip verilmediği,
- Son iki yıla ilişkin katma değer vergisi ve varsa özel tüketim vergisi beyanları, nakden veya mahsuben gerçekleşen ödemelere ilişkin bilgiler.
- Gerekli olan diğer bilgiler.
III - HESAP İNCELEMELERİ:
Bu bölümde en az aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur.
- Özel tüketim vergisi mükelleflerinden alınan veya ithal edilen solvent türevlerinin, 4760 sayılı Kanun'a ekli (I) sayılı listedeki malların ücretini dışında kullanılıp kullanılmadığı, satın alınan veya ithal edilen solvent türevlerinin Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (I) sayılı listede yer alan malların üretimi dışında kullanılması halinde ne kadarının hangi malın imalinde kullanıldığı, imal edilen bu malların satışına ait bilgiler ile ne kadarının stoklarda olduğu,
- Solvent türevlerinin özel tüketim vergisi mükelleflerinden veya yurt dışından alımına ilişkin faturaların (sözkonusu malların ithal edilmiş olması durumunda ayrıca gümrük beyannamelerinin) tarih, sayı ve muhteviyatına ilişkin liste ile faturalar, gümrük beyannameleri ve döviz alım belgelerinin birbirleri ile uyumlu olup olmadıkları,
- Solvent türevlerinin temin edildiği özel tüketim vergisi mükellefinin ilgili dönem özel tüketim vergisi beyannamesine göre tecil edilen özel tüketim vergisi tutarı ile verilen teminata ait bilgiler.
- İmalatçının, üretim tasdik raporuna konu döneme ait "Talep ve Taahhütname" bilgileri veya örneği,
- Üretimde kullanılmak üzere temin edilen solvent türevlerin dönem başı stoku, dönem içi alışları, üretimde kullanılan miktarları ile dönem sonu stok miktarına ilişkin bilgiler,
- Üretilen mallarda ne kadar solvent türevi kullanılacağına ve zayi miktarlarına ilişkin ilgili kişi veya kuruluşlardan alınan ekspertiz raporları, bu rapora göre üretimde kullanılan miktarın uygunluğuna dair hesaplamalar,
- İmalatçının, iki yıl öncesinden itibaren satın aldığı veya ithal ettiği solvent türevlerinin cinsleri, miktarları, tutarları, bunlardan imal edilen ürürlerin cinsleri, miktarları ve tutarlarına ait bilgiler (Sadece indirimli teminattan yararlanmak için düzenlenecek üretim tasdik raporlarından yer alacaktır).
IV - SONUÇ
Üretim tasdik raporunun "Sonuç" bölümünde, bu tebliğ ve ilgili mevzuatta belirtilen hususların denetim ilke ve standartlarına göre incelendiği solvent türevlerinin üretim tekniğine uygun olarak sözkonusu uygulama kapsamında kullanılıp kullanılmadığı ve fiili durum ile muhasebe kayıtlarının uygun olduğu belirtilecektir.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR Adı ve Soyadı İmza – Mühür”
Tecil Terkin uygulamasının nasıl yapılacağı 1. no.lu ÖTV. Genel Tebiliğinin 9. bölümünde düzenlenmiştir.
“9. 1. (I) Sayılı Listenin (B) Cetvelindeki Mallara Ait Verginin Tecili ve Terkini
(5 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin B/3 üncü maddesi ile yeniden düzenlenen cümle) Kanunun 8 inci maddesinin (1) numaralı fıkrası ileKanuna ekli (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malların (I) sayılı listedeki mallar dışındaki malların imalinde kullanılacak olması halinde, ödenmesi gereken ÖTV'den Bakanlar Kurulu tarafından belirlenen tutarın tecil edilmesi, vergisi tecil edilen malların tecil tarihini takip eden ay başından itibaren 12 ay içinde bu amaçla kullanıldığının tespiti üzerine tecil edilen verginin terkin edilmesi öngörülmüştür. Buna göre sözü edilen malların (I) sayılı listenin (A) veya (B) cetvelindeki malların imalinde kullanılması veya bu ürünlere karıştırılması halinde tecil-terkin uygulanması söz konusu değildir.
a) Tecil-terkin uygulamasından "sanayi sicil belgesi"ni haiz imalatçılar yararlanacaktır. Bu uygulamadan yararlanmak isteyen imalatçılar, (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malları (2 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin 4/a maddesi ile değişen ibare) ithalatçılardan veya rafineriler dahil imalatçılardan (*) alımında, ekte bir örneği olan (EK: 2) "Talep ve Taahhütname" ile birlikte sanayi sicil belgesinin noter veya yeminli mali müşavir tarafından onaylanmış bir örneğini ÖTV mükellefine vereceklerdir.
b) ÖTV mükellefleri, bu kapsamda teslim ettikleri mallar için, Bakanlar Kurulunun ürünün bu amaçla kullanılmasına ilişkin olarak belirlediği tutara göre ÖTV hesaplayarak beyannamelerinin ilgili bölümünde beyan edecektir. Beyan edilen verginin Bakanlar Kurulu Kararına göre tecil edilmesi öngörülen kısmı; bu tutar ile 12 aylık gecikme faizi tutarı toplamı kadar teminat verilmesi üzerine tecil edilecek, kalan kısmı tahsil edilecektir.
(15 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin B/1.1. maddesi ile eklenen paragraflar) Öte yandan, son iki takvim yılında düzenlenen vergi inceleme veya yeminli mali müşavir üretim raporlarında tecil-terkin uygulaması kapsamında bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak kullanıldığı belirtilen mal miktarları esas alınmak suretiyle tespit edilecek azami miktar ile sınırlı olmak üzere, yukarıda belirlendiği şekilde hesaplanan teminat tutarının % 5'i kadar teminat verilmek suretiyle tecil işlemi yaptırılabilecektir. İndirimli teminattan yararlananlara bu kapsamda mal teslim eden mükelleflerin, teslim ettikleri mal miktarı için % 5 oranında teminat verilmek suretiyle tecil işlemi gerçekleştirilecektir. (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malları, (I) sayılı listede yer almayan malların üretiminde kullandığını tevsik edemeyen imalatçılara tecil-terkin uygulaması kapsamında yapılan mal teslimlerinde % 5 oranında indirimli teminat uygulamasından yararlanılması mümkün bulunmamaktadır.
İmalatçılar, indirimli teminattan yararlanabilmek amacıyla bir dilekçe ekine ekleyecekleri söz konusu raporların birer örnekleri ile bağlı bulundukları vergi dairelerine başvuracaklardır. Bu başvuru üzerine, vergi dairesi ÖTV mükellefi satıcıların vergi dairelerinden söz konusu raporlar uyarınca tecil-terkin uygulaması kapsamında gerçekleşen kullanım miktarlarına dair teyit alarak, imalatçıların indirimli teminattan yararlanabilecekleri azami miktarı bu raporlara istinaden hesaplayacak ve bu tebliğ ekinde (EK:22) olarak yer alan " Tecil -Terkin Kapsamında %5 Oranındaki İndirimli Teminattan Yararlananlara İlişkin Bilgi Formu"nu düzenleyerek imalatçılara verecektir.
İmalatçılar, ÖTV mükelleflerine bu formu ibraz ederek işlem yaptırmak suretiyle indirimli teminattan yararlanabileceklerdir. Söz konusu formun ilgili bölümleri mal teslimi sırasında teslim yapılan miktarla sınırlı olmak üzere, ÖTV mükelleflerince doldurulup kaşe tatbik edilerek imzalanacaktır. Bu şekilde kayıt düşülen belgenin imalatçı tarafından kaşe ve imza ile onaylanmış bir nüshası ÖTV mükellefine verilecektir.
Diğer taraftan, indirimli teminattan yararlanabilecek olan imalatçıların, tecil-terkin kapsamında kullanacakları malları doğrudan ithal etmeleri halinde, vergi dairesinden alınan formu gümrük idaresine ibraz etmek suretiyle ithal ettikleri mal miktarı için % 5 oranında teminat vererek ithalat işlemini gerçekleştirebileceklerdir. Söz konusu formun ilgili bölümleri ithalat sırasında ithal edilen miktarla sınırlı olmak üzere, gümrük idaresince doldurulup mühür tatbik edilerek onaylanacaktır. Bu şekilde kayıt düşülen belgenin imalatçı tarafından kaşe ve imza ile onaylanmış bir nüshası gümrük idaresine verilecektir.
(EK:22) bilgi formundaki indirimli teminattan yararlanılabilecek azami miktarın aşılması halinde, aşılan kısım için indirimli teminattan yararlanılamayacağı tabiidir. Açıklamalarına yer verilmiştir.”
21 seri no.lu ÖTV Genel Tebliği ve 16 sayılı ÖTV sirkülerinde de yapılan yeni düzenlemelere göre ;
“1 no.lu ÖTV Tebliğin (9.1./d) no.lu bölümünün ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Bu kullanımın, üretimin gerçekleştiği takvim yılını takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar YMM tarafından düzenlenen üretim raporu ile tevsik edilmesi gerekmektedir. Bu raporun gerek imalatta kullanılan gerekse imal edilen mala ilişkin G.T.İ.P. numarası bilgileri, bu malların stok bilgileri ve imal edilen malın teslim bilgilerini (alıcının vergi kimlik numarası, adı, soyadı veya unvanı, teslim edilen malların G.T.İ.P. numarası itibarıyla miktarı, tutarı ve Gelir İdaresi Başkanlığınca istenecek bilgileri) kapsaması zorunludur. YMM'ler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması nedeniyle, tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi halinde; alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalar, hesaplanacak gecikme faizi ve zamlarından mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar. Usulüne uygun düzenlenen raporun ibrazı ve uygulama kapsamında hesaplanan vergiden tecil edilen kısım düşüldükten sonra kalan tutarın ödenmiş olması halinde, tecil edilen vergi terkin edilecek ve teminat çözülecektir." Bilgilerine de Üretim Tasdik Raporlarında yer verilmesi düzenlenmiştir.”
“21. seri no.lu ÖTV genel tebliğinin 3. Bölümünde (I) Sayılı Listedeki Mallar İçin Gümrükte Alınacak Teminat yeniden düzenlenmiş olup; İthalatçılar, (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malların tecil-terkin uygulaması kapsamında kullanılmak üzere ithalinde bu Tebliğin (9.1./b) bölümünde yer alan açıklamalar çerçevesinde (EK:22) "Bilgi Formu"nda; 2002/4930 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4 üncü maddesi kapsamında kullanmak üzere ithalinde ise bu Tebliğin (11./b) bölümünde yer alan açıklamalar çerçevesinde (EK:23) "Bilgi Formu"nda belirtilen indirimli teminattan yararlanılabilecek azami miktarla sınırlı olmak kaydıyla, % 5 oranında teminat vererek ithalat işlemini gerçekleştirebileceklerdir.”
SONUÇ:
33. seri no.lu SMMM ve YMM kanunu genel tebliğine göre düzenlenecek Üretim Tasdik Raporlarında son yapılan düzenlemelere göre imalatta kullanılan ve imal edilen malların G.T.İ.P. numaraları ile teslim bilgilerine yer verilmesi gerekmektedir. Ancak Gümrük ve Ticaret Müdürlüğünden G.T.İ.P. numaraları alınamadığından yukarıda açıklandığı üzere vergi dairelerinin de görüşü doğrultusunda işlem yapılmalıdır.
(I) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan malların, (I) sayılı listede yer almayan malların imalinde kullanılmak üzere tesliminde Vergi Daireleri tarafından son iki yılda ki kullanım miktarları baz alınarak düzenlenen (EK:22) Bilgi Formunda ki miktarla sınırlı olarak (1 nolu ÖTV Genel Tebliği 9/b bölümü) indirimli teminattan yararlanabileceklerdir.
21 seri no.lu ÖTV. Genel tebliğinde yapılan düzenlemeyle sanayi sicil belgesi olan imalatçılar (I) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan malların, aynı cetveldeki malların imalinde kullanılmak üzere tesliminde imal edilen ürünün tabi olduğu ÖTV tutarının uygulanması öngörülmüştür. İmalatçılar (I) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan malların, aynı cetveldeki malların imalinde kullanılmak üzere tesliminde Vergi Daireleri tarafından son iki yılda ki kullanım miktarları baz alınarak düzenlenen (EK:23) Bilgi Formundaki miktarla sınırlı olmak üzere indirimli teminattan yararlanılabilecektir. Dolayısı ile son iki takvim yılında yapılan alımların miktarının tespitinin ve %5 lik indirimli teminatın doğru şeklide hesaplandığının kontrol edilmesi gerekmektedir.
Baz yağ alımı yapan yağ imalatçılar ile ilgili Tecil Terkin uygulamaları 5 no.lu ÖTV tebliğinde açıklandığı üzere, alınan baz yağın üretimde kullanma süresi 3 ay olup, 3 aylık gecikme faizi oranında artırılan Tecil ÖTV si kadar teminat alınacağı düzenlenmiştir.
Kaynak: www.MuhasebeTR.com
(Bu makale yazılı veya elektronik ortamda kaynak göstermeden yayınlanamaz. Kaynak göstermeden yayınlayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır .)